آخرین اخبار
یادداشتی به قلم بابک کاظمی

مدیران ناکارامد چالش بزرگ وزارت اموزش وپرورش

آموزش و پرورش یکی از مهمترین نهادهای اجتماعی در هر کشوری است که کلید توسعه پایدار است. اجرای «سند تحول بنیادین» زمانی محقق می­شود که آموزش و پرورش اولویت اصلی دولت باشد و این امر از طریق سرمایه ­گذاری در آموزش و پرورش که منجر به توانمندسازی و توسعه نیروی انسانی می‌شود، محقق می‌­گردد.
اشتراک گذاری
21 مهر 1403
نویسنده : بابک کاظمی
منبع : توسکانیوز
کد مطلب : 67

آموزش و پرورش یک نهاد «تربیت‌بنیان» است و چنانچه زیرساخت­های ایجاد مدارس و معلمان «تربیت محور» فراهم نگردد، نیروی انسانی و مهمترین سرمایه­ های این مملکت که همانا کودکان هستند، مسیر توانمندسازی و توسعه را طی نخواهند کرد. علیرغم اهمیت آموزش و پرورش، متأسفانه این نهاد در ایران همواره مورد بی توجهی مسئولان بوده و از کمترین میزان سرمایه­‌گذاری برخوردار بوده است. نهاد آموزش و پرورش در ایران با چالش­های عدیده­ ای روبه روست که ذیلا به یکی از این چالش ها همان وجود مدیران ناکارامد در بدنه ی اجرایی دستگاه تعلیم و تربیت است می پردازم
وجود نیروی انسانی متخصص ومجرب در هر نهادی متضمن رشد و تعالی ان نهاداست اصلی پذیرفته شده که ازنظر علمی مورد انقان تمامی کشورهای دنیا با هر دین و مذهبی است خصوصا نیروی انسانی که از انها بعنوان مدیران اجرایی و سیاستگزاران ان سیستم یاد میشود یا به اصطلاع دیگر همان مدیران ستادی که با برنامه ریزی و تصمیم گیری برای ان نهاد تصمیم سازی می کنند
متاسفانه. دستگاه تعلیم و تربیت در سالهای اخیر با چالش مدیران نارکارامد مواجه شده است مدیرانی که اغلب برنامه ی درست منطقی علمی برای این وزارتخانه طویل و عربض و ازطرفی مهم ندارند مدیران ناکارامد وزارت تعلیم وتربیت را با بی برنامگی یا روزمرگی مواجه کرده اند نتایج کمی و کیفی اموزشی و پرورشی وزرات خانه در سالهای اخیر موید همین مطلب است در سال های اخیر مدیران نه براساس تخصص و شایستگی بلکه بر اساس نزدیکی به گر‌وه و گعهده ی خاصی بر منصب سیاستگزاری رسیذه اند و جالب اینکه برخی از این مدیران حتی از بدنه خود دستگاه تعلیم و تربیت نیستند و عذه ای هم با سوابق و سنوات بسبارپایین و بد‌ون درک کلاس درس و مدرسه به مناصب اجرایی رسیذه و درک درستی از دانش اموز معلم و مدرسه ندارند و همین باعث شده است که برنامه ریزی های این افراد هیچ سنخیتی با دانش اموزان و عامه معلمان ندارد
راه حل این چالش و بحران این است که وزیر محترم در اسرع وقت بخاطر نجات دانش اموزان این کشور و توسعه همه جانبه کشور و همچنین تحقق درصدی از بندهای سند تحول بنیادبن مدیران کارامد را جایگزین مدیران ناکارامد در وزرات اموزش وپرورش و ادارت کل استانها نماید تا شاهد حضور افراد متخصص مجرب و شایسته در دستگاه تعلیم و تربیت کشور باشیم اگر این امر محقق نشود ما دچارخسران شدید در حوزه تعلیم وتربیت ایران عزیز خواهیم شد

نوشته‌های مشابه

محمدحسین شاهکویی سرپرست جدید اداره کل بازرسی استانداری گیلان شد
با حضور مشاور عالی استاندار گیلان و مدیرکل حوزه دفتر استاندار

محمدحسین شاهکویی سرپرست جدید اداره کل بازرسی استانداری گیلان شد

نقش‌آفرینی موثر شهروندان به حل مشکلات گیلان کمک می‌کند
استاندار گیلان در رویداد تجلیل از شهروند ارزشمند و داوطلب اجتماعی:

نقش‌آفرینی موثر شهروندان به حل مشکلات گیلان کمک می‌کند

برپاکنندگان دعواهای حیدری و نعمتی خیرخواه مردم نیستند
بیانیه رییس ستاد مرکزی دکتر پزشکیان در تالش پیرامون حواشی اخیر:

برپاکنندگان دعواهای حیدری و نعمتی خیرخواه مردم نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *