گامی دیگر جهت تسریع و تسهیل فرایندهای ترانزیتی در کریدور شمال جنوب
بنابراین گزارش بازبینی خطوط ریلی داخل مجتمع بندری کاسپین جهت اتصال ریل به اسکلههای مختلف آن؛ لزوم احداث ایستگاه راهآهن اختصاصی منطقه، و مدیریت خطوط ریلی داخلی و متصل به خط ریل اصلی جهت بررسی کارشناسی نهایی تا هفته پایانی سال جاری، بهمنظور توافق توسط مدیران عامل سازمان منطقه آزاد انزلی و شرکت راهآهن؛ از جمله مهمترین موضوعات مورد توافق در این نشست بود.
لازم به ذکر است با تکمیل زیرساختهای بندری، حملونقلی مجتمع بندری کاسپین، ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به بالغ بر ۱۰ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت که حدود ۳۰ درصد از این میزان توسط خطوط ریل انجام میشود.
این موضوع زمانی اهمیت مضاعفی پیدا میکند که توجه داشته باشیم مسیرهای مواصلاتی جادهای گیلان، با ضعفهای زیادی جهت حمل بار مواجه میباشند و با تکمیل این طرح ملی زمینه تسریع در نقلوانتقال کالای داخلی و ترانزیتی فراهم شده و باعث ایجاد ارزش افزوده برای ترانزیت کالا در مسیر کریدور شمال جنوب میشود
دیدگاهتان را بنویسید